váš sprievodca kvalitným filmom
Pôvodný názov: Antichrist
Krajina pôvodu: Dánsko, Nemecko, Francúzsko, Švédsko Rok výroby: 2009 Dĺžka: 100 min
Žáner: mysteriózny, horor, dráma,
Oficiálny text distribútora / Obsah filmu:
Škandalózny a veľmi kontroverzný film, skúmajúci ľudské podvedomie ovládané démonmi, nie je vhodný pre slabšie povahy! Drásavý hororový príbeh manželského páru, ktorý odchádza vyrovnať sa so stratou malého syna na opustenú chatu v hlbokých lesoch, je nielen plný nečakaných zvratov, dusnej atmosféry, brutálne explicitných záberov, sadistických výjavov krutosti a sexuálneho násilia, ale aj fóbií a depresií majstra postmodernej réžie. Hlavná predstaviteľka Charlotte Gainsbourg získala Cenu pre najlepšiu herečku na MFF Cannes 2009.
23:22 04.04.2011
Dal by som možno aj 90 ba viac bodov ale bohužiaľ Antichrist spadol do môjho rebríčka "Vidieť, počuť raz, pochopiť možno niekedy a znova pozrieť ani raz" ... prológ bol úžasný až skoro duchovný a zanechal asi najlepší dojem z celého filmu :) Zhodou okolností hovoriac o krutosti spáchanej režisérom na hlavnej hrdinke - bol som 2 týždne pred vzhliadnutím tohto filmu na "Púštnom kvete" takže niektoré scény až také "desivé" už pre mňa neboli - asi som si proti tomu vyvinul imunitu .. no celé toto moje "konštatovanie" by som chcel zhrnúť jednou rečníckou otázkou, ktorá podľa mňa najviac vystihuje tento film: "Mohol by mi niekto vysvetliť koniec filmu?"
20:58 20.10.2009
velmi pekne. az na jednu scenu, ktoru som ako zena asi nemusela vidiet, ale zrejme bola nevyhnutna. spolu s rigetom oblubena vec od neho:))))
00:22 13.09.2009
Je všeobecne známe, že Lars Von Trier veľmi rád trápi svojich hlavných hrdinov (najčastejšie hlavné hrdinky) a rovnako aj svojich divákov.
Antichrist je v tomto ohlade jeho vrcholom... A tiež vrcholom filmovej atmosféry.
Od Triera som takto umne ba až nádherne natočený film ešte nevidel. Geniálna kamera, strih a hudba sa vynie celým filmom a to ani nehovorím o prológu, ktorý je jednou z najlepšie natočených scén, ktoré som kedy videl. Čiernobiely obraz, spomalené zábery, detaily (vrátane jedného vyslovene pornografického) a úžasne zvolená hudba. Kvalitná atmosféra.
Skvelú réžiu iba podčiarkuje výkon (doteraz) krehkej Charlotte Gainsbourg, ktorá bola za svoj výkon ocenená v Cannes. Trier jej dáva zabrať. A ona vydá zo seba všetko. Doteraz sa mi nechce veriť, čím ju Trier na plátne prehnal...
Príbeh je na prvý pohľad jednoduchý. Na prvý pohľad - Muž a Žena, tragédia a terapia na odľahlom mieste. V skutočnosti - pomalá, mučivá a podrobná deštrukcia psychyky hlavnej hrdinky po tragédii, ktorú jej Trier naordinoval. Znie to choro, to áno. Film je naozaj pre silné nátury a v niektorých detailoch sa vyrovná aj tým krvavým ázijským filmom (spomenul som si napríklad na Kim Ki-Dukov Ostrov a jednu konkrétnu brutálnu scénu). Týchto momentov je málo, film k ním postupne graduje. Mnohí ich kritizujú, myslím si však, že mali svoje opodstatnenie.
Od Antichrista som mal veľké očakávania. Zanechal vo mne silný zážitok a niekoľko otázok. Keď sa dostane do našich kín, je veľká šanca, že sa k nemu ešte raz vrátim a o trochu viac pochopím Trierovo rozmýšľanie.
23:22 04.04.2011
Dal by som možno aj 90 ba viac bodov ale bohužiaľ Antichrist spadol do môjho rebríčka "Vidieť, počuť raz, pochopiť možno niekedy a znova pozrieť ani raz" ... prológ bol úžasný až skoro duchovný a zanechal asi najlepší dojem z celého filmu :) Zhodou okolností hovoriac o krutosti spáchanej režisérom na hlavnej hrdinke - bol som 2 týždne pred vzhliadnutím tohto filmu na "Púštnom kvete" takže niektoré scény až také "desivé" už pre mňa neboli - asi som si proti tomu vyvinul imunitu .. no celé toto moje "konštatovanie" by som chcel zhrnúť jednou rečníckou otázkou, ktorá podľa mňa najviac vystihuje tento film: "Mohol by mi niekto vysvetliť koniec filmu?"
18:12 13.04.2011
K Antichristovi som pristupoval ako divák, vo von Trierových filmov už dosť zbehlý. Ak bol pri tomto filme Lars ovplyvnený Tarkovským, tak je jeho neustále rozbíjanie zerkala hravé, ľahké a... typické. Cynizmus či citové vydieranie už tomuto Dánovi nikto nevyčíta (byť to tak pôsobí, tie pojmy aj tak nemajú pre jeho film význam), takže u mňa dojem skôr zráža Larsova minulosť. V 80-tych a 90-tych rokoch (vygradovaných Dogmou a Idiotmu) točil predsa len lepšie kúsky a obrazom sa vyjadroval lepšie, takisto ako ním lepšie aj pohoršoval.
A všade cítim Bergmana.
00:22 13.09.2009
Je všeobecne známe, že Lars Von Trier veľmi rád trápi svojich hlavných hrdinov (najčastejšie hlavné hrdinky) a rovnako aj svojich divákov.
Antichrist je v tomto ohlade jeho vrcholom... A tiež vrcholom filmovej atmosféry.
Od Triera som takto umne ba až nádherne natočený film ešte nevidel. Geniálna kamera, strih a hudba sa vynie celým filmom a to ani nehovorím o prológu, ktorý je jednou z najlepšie natočených scén, ktoré som kedy videl. Čiernobiely obraz, spomalené zábery, detaily (vrátane jedného vyslovene pornografického) a úžasne zvolená hudba. Kvalitná atmosféra.
Skvelú réžiu iba podčiarkuje výkon (doteraz) krehkej Charlotte Gainsbourg, ktorá bola za svoj výkon ocenená v Cannes. Trier jej dáva zabrať. A ona vydá zo seba všetko. Doteraz sa mi nechce veriť, čím ju Trier na plátne prehnal...
Príbeh je na prvý pohľad jednoduchý. Na prvý pohľad - Muž a Žena, tragédia a terapia na odľahlom mieste. V skutočnosti - pomalá, mučivá a podrobná deštrukcia psychyky hlavnej hrdinky po tragédii, ktorú jej Trier naordinoval. Znie to choro, to áno. Film je naozaj pre silné nátury a v niektorých detailoch sa vyrovná aj tým krvavým ázijským filmom (spomenul som si napríklad na Kim Ki-Dukov Ostrov a jednu konkrétnu brutálnu scénu). Týchto momentov je málo, film k ním postupne graduje. Mnohí ich kritizujú, myslím si však, že mali svoje opodstatnenie.
Od Antichrista som mal veľké očakávania. Zanechal vo mne silný zážitok a niekoľko otázok. Keď sa dostane do našich kín, je veľká šanca, že sa k nemu ešte raz vrátim a o trochu viac pochopím Trierovo rozmýšľanie.
20:58 20.10.2009
velmi pekne. az na jednu scenu, ktoru som ako zena asi nemusela vidiet, ale zrejme bola nevyhnutna. spolu s rigetom oblubena vec od neho:))))
18:12 13.04.2011
K Antichristovi som pristupoval ako divák, vo von Trierových filmov už dosť zbehlý. Ak bol pri tomto filme Lars ovplyvnený Tarkovským, tak je jeho neustále rozbíjanie zerkala hravé, ľahké a... typické. Cynizmus či citové vydieranie už tomuto Dánovi nikto nevyčíta (byť to tak pôsobí, tie pojmy aj tak nemajú pre jeho film význam), takže u mňa dojem skôr zráža Larsova minulosť. V 80-tych a 90-tych rokoch (vygradovaných Dogmou a Idiotmu) točil predsa len lepšie kúsky a obrazom sa vyjadroval lepšie, takisto ako ním lepšie aj pohoršoval.
A všade cítim Bergmana.
23:22 04.04.2011
Dal by som možno aj 90 ba viac bodov ale bohužiaľ Antichrist spadol do môjho rebríčka "Vidieť, počuť raz, pochopiť možno niekedy a znova pozrieť ani raz" ... prológ bol úžasný až skoro duchovný a zanechal asi najlepší dojem z celého filmu :) Zhodou okolností hovoriac o krutosti spáchanej režisérom na hlavnej hrdinke - bol som 2 týždne pred vzhliadnutím tohto filmu na "Púštnom kvete" takže niektoré scény až také "desivé" už pre mňa neboli - asi som si proti tomu vyvinul imunitu .. no celé toto moje "konštatovanie" by som chcel zhrnúť jednou rečníckou otázkou, ktorá podľa mňa najviac vystihuje tento film: "Mohol by mi niekto vysvetliť koniec filmu?"
18:12 13.04.2011
Wolfgang
K Antichristovi som pristupoval ako divák, vo von Trierových filmov už dosť zbehlý. Ak bol pri tomto filme Lars ovplyvnený Tarkovským, tak je jeho neustále rozbíjanie zerkala hravé, ľahké a... typické. Cynizmus či citové vydieranie už tomuto Dánovi nikto nevyčíta (byť to tak pôsobí, tie pojmy aj tak nemajú pre jeho film význam), takže u mňa dojem skôr zráža Larsova minulosť. V 80-tych a 90-tych rokoch (vygradovaných Dogmou a Idiotmu) točil predsa len lepšie kúsky a obrazom sa vyjadroval lepšie, takisto ako ním lepšie aj pohoršoval.
A všade cítim Bergmana.